Dropshipping – sprzedawaj zdrową żywność bez posiadania magazynu

Sprzedaż zdrowej żywności może okazać się zyskowną inwestycją. Rynek eko-produktów zwyżkuje, mimo że w 2020 roku gospodarka musiała zmierzyć się z ogromnym wyzwaniem i wiele sektorów zanotowało ogromne straty. Prognozy są więc optymistyczne, jednak wielu przedsiębiorców powstrzymują koszty inwestycji. Bez względu na to, czy mówimy tu o sprzedaży naziemnej, czy online, uruchomienie działalności wymaga niemałych nakładów. Tutaj z pomocą przychodzi hurtownia zdrowej żywności, która oferuje współpracę w systemie dropshipping.

W dobie cyfryzacji e-biznes wydaje się jednym z najrozsądniejszych posunięć inwestycyjnych. Handlując w sieci, naszym rynkiem staje się cały kraj, a być może nawet świat. Koszty uruchomienia i późniejszego prowadzenia działalności są wyraźnie niższe w porównaniu do modelu naziemnego. Odpadają wydatki na lokal, jego urządzenie i utrzymanie oraz wiele innych kosztów. “Niższe” nie oznacza jednak “niskie”, bo wciąż musimy zainwestować w asortyment i jego magazynowanie. A co jeżeli z listy kosztów wykreślimy także te pozycje? Wówczas, dysponując stosunkowo niewielkimi środkami, pomysłem i zdolnościami marketingowymi, będziemy mogli uruchomić całkiem rentowny biznes.

Dropsipping — co to takiego?

Najprościej rzecz ujmując, pod pojęciem dropshippingu kryje się model logistyczny prowadzenia działalności e-commerce, w którym koszty i obowiązki właściciela sklepu są ograniczone do minimum. Przedsiębiorca nie musi kupować towaru, ten pozostaje własnością producenta lub hurtowni, czyli podmiotu, z którym nawiązał współpracę. Co za tym idzie, magazynowanie produktów i realizacja zamówień leży po stronie współpracownika, którym w tym przypadku jest hurtownia zdrowej żywności. Przedsiębiorca zajmuje się tylko sprzedażą, obsługą klientów i wszelkimi formalnościami związanymi z ewentualnymi reklamacjami i zwrotami.

Hurtownia zdrowej żywności bierze na siebie znaczną część ryzyka związanego z prowadzeniem e-biznesu

O ogromie korzyści, jaki daje ten model biznesowy, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Z listy kosztów prowadzonej działalności można skreślić wynajem magazynu, ryzyko niesprzedania towaru, a w przypadku zdrowej żywności — także przeterminowania. Należy bowiem pamiętać, że zdrowa żywność, która jest wolna od konserwantów i innych “ulepszaczy”, w wielu przypadkach charakteryzuje się dość krótkim terminem przydatności do spożycia, więc “leżakowanie” w magazynie z całą pewnością jej nie służy.

Oprócz oszczędności przedsiębiorca zyskuje coś jeszcze — czas. Brak konieczności angażowania się w proces realizacji zamówień oznacza, że właściciel sklepu ze zdrową żywnością może skupić się na tym, co potrafi robić najlepiej — na sprzedawaniu i promowaniu swojej działalności. A produktów do sprzedawania z całą pewnością nie zabraknie, bo już w momencie uruchomienia działalności, e-sklep może oferować 100 procent asortymentu hurtowni ze zdrową żywnością. W tym miejscu warto zadać sobie istotne pytanie — ile trzeba zainwestować, żeby móc pochwalić się przed klientami tak rozbudowaną ofertą, działając w tradycyjnym modelu handlowo-logistycznym?

Dla kogo jest dropshipping?

Z powyższego wynika, że dropshipping jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero wkraczają na wymagający rynek e-commerce. Jest w tym sporo racji, ale należy wyraźnie podkreślić, że z takiego modelu mogą skorzystać także przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność od lat.

W ich przypadku dropshipping może skutecznie zaspokoić cele strategiczne — w przypadku chęci poszerzenia asortymentu, pozwoli upewnić się, które produkty cieszą się wysokim popytem, bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka finansowego. To także świetne rozwiązanie dla firm handlowych, które chcą wkroczyć na nowe sektory rynku.

Warto podkreślić, że dropshipping nie jest dedykowany wyłącznie przedsiębiorcom. Niejedna hurtownia zdrowej żywności chętnie nawiązuje współpracę z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność nieewidencjonowaną.

Leave A Reply

Navigate