Jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów? 5 sprawdzonych sposobów.

Tworzenie dobrych nagłówków

Hej ☺. Dziś przychodzę do Was z marketingowym wpisem. Jak pewnie część z Was wie, zawodowo zajmuje się m.in. copywritingiem. Miesięcznie piszę sporą liczbę tekstów na rozmaite tematy – od budownictwa, poprzez finanse, podróże, aż do tematów najbliższych mojemu sercu, czyli mody, urody. Niezależnie od tematu, kluczowym elementem każdego tekstu jest nagłówek – to on ma zaintrygować, przyciągnąć uwagę i sprawić, by czytelnik zechciał sięgnąć po więcej. Jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów? Istnieje kilka zasad, których warto się trzymać.

Stosuj liczby w tytułach

Im bardziej nieoczywiste, tym lepiej. Chcesz zaintrygować czytelnika? Nazwij tekst „10 i 3/4 sposobu na tworzenie dobrych treści”. Nawet jeśli czytelnika nie interesuje pisanie tekstów, będzie zaciekawiony tym, jak wygląda 3/4 sposobu i kliknie po więcej. Teksty, które posiadają w tytułach liczbę, są jednymi z najbardziej skutecznych metod reklamy. Jeśli publikujemy je w social media, warto dodać zdanie typu: „nr 4 powali Cię na kolana!” – kliki gwarantowane.

Przykłady stosowania liczb w nagłówkach:

11 sposobów na wniesienie wiosny do wnętrza
5 zasad, które musisz znać pracując w marketingu
Jak zaskoczyć swojego chłopaka? 7 sztuczek!jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów

Przymiotniki w nagłówkach

Użytkownicy codziennie trafiają na mnóstwo treści. Jeśli zobaczą nasz artykuł, musimy przekonać ich, że jest wyjątkowy. Przymiotniki są dobrym sposobem na rozbudzenie ciekawości. Nawet w – z pozoru – błahym temacie, znajdźmy coś nietuzinkowego. I tak z tytułu „Ćwiczenia na mięśnie brzucha”, zróbmy „Niezawodne ćwiczenia na widoczne mięśnie brzucha”, a z „Wiosenne inspiracje w manicure” stwórzmy „Zniewalające wiosenne inspiracje w manicure”. Pamiętajmy, że w Internecie szukamy prostych, sprawdzonych rozwiązań, więc równie dobrze sprawdzą się przymiotniki typu: łatwy, darmowy, bezpłatny, niezbędny, niezawodny, sprawdzony.

Przymiotniki w nagłówkach – przykłady:

Bezpłatne wtyczki niezbędne w pracy copywritera
Szybkie i sprawdzone sposoby na zrzucenie 5 kilogramów
Niesamowite stylizacje, które Cię zainspirują

Używaj słowa „jak” w tytułach

Sama często łapie się na tym, że większość tytułów swoich wpisów (poradnikowych) zaczynam od słówka „jak”. W tym przypadku odnosimy się do potrzeb czytelnika, który akurat poszukuje odpowiedzi na pytanie, które zadaliśmy w tytule. Dobrze jest zapewnić (także w tytule), że w naszym artykule znajdzie odpowiedź na zadane pytanie poprzez dodanie np. „sprawdzone sposoby”, „5 pomysłów” (patrz, tytuł tego wpisu – jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów ?). Dobrą praktyką jest także dodanie przedziału czasowego.

Przykłady:

Jak zarobić 1000 zł w 7 dni? 3 sprawdzone sposoby!
Jak założyć bloga w 2 minuty? Podpowiadamy!
Jak znaleźć pracę marzeń? 10 wskazówek.

Wykorzystanie słowa „nie” w tytułach

Negatywna obietnica przynosi dobre rezultaty. Ile razy na zakupach wybraliście coś „bez glutenu”, „bez laktozy” czy „bez konserwantów”? A wiecie, że znaczna część tych produktów w swojej „podstawowej” wersji również ich nie zawiera? Przykładowo, kisiel, na którego opakowaniu napisane jest „bez glutenu” potrafi kosztować 3 razy więcej niż „normalny”, podczas, gdy jest to produkt naturalnie bezglutenowy. W trosce o swoje zdrowie, wybierasz jednak ten z napisem „bez glutenu”, mimo że praktycznie niczym się nie różnią. Jeżeli widzimy produkt z napisem „bez glutenu” obok tego, na którym nie widnieje taki napis, automatycznie pojawia nam się w głowie światełko, że ten bez napisu, na pewno zawiera gluten. Podobnie jest z nagłówkami – jeżeli w naszym tytule złożymy negatywną obietnicę, odróżnimy się od innych.

Przykłady zastosowania słowa „nie” w nagłówkach:

5 przydatnych przedmiotów w codziennym życiu, o których nie miałeś pojęcia
14 skutecznych ćwiczeń, których nie znają nawet trenerzy personalni!
Zrzuć 10 kilogramów w miesiąc bez wysiłku!

Jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów? Bądź naturalny.

  • Pamiętaj jednak, że wpisy tworzysz dla użytkowników, a więc po przejściu na stronę, nie mogą oni czuć się oszukani. Musisz spełnić obietnicę zawartą w tytule.
  • Tytuł musi posiadać odpowiednią długość (zalecane jest użycie od 4 -14 słów). Odpowiednią długość możecie sprawdzić na stronie SEOmofo lub korzystając z wtyczki Yoast SEO.
  • Podobnie jak przymiotniki, rzeczowniki w tytułach również mają ogromną moc. Warto je wykorzystać, np. zasady, fakty, tajniki, triki.
  • Internauci uwielbiają, gdy dostają na coś gwarancję, zagwarantuj więc, że po przeczytaniu Twojego artykułu, otrzymają jakąś korzyść.
  • Pamiętaj o SEO. Jako, że zajmuję się tym na co dzień, nie sposób o nim nie wspomnieć. Na pierwszym miejscu, przy tworzeniu treści, powinni być użytkownicy, dopiero później roboty. Warto spróbować stworzyć tytuł świetny pod kątem pozycjonowania, ale powinien być on jednocześnie przyjazny dla odbiorców.

jak tworzyć chwytliwe tytuły wpisów

To oczywiście nie wszystko ?. Jeśli spodobał Wam się wpis, dajcie znać, z przyjemnością stworzę drugą (i kolejne…) części.
Udanego tygodnia!

 

 

 

 

 

 

Leave A Reply

Navigate